Για τι παλεύουμε

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να απαιτήσουν:

· Αναδιοργάνωση της Εκπαίδευσης (σε δομή και περιεχόμενο) με κριτήριο την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των νέων (την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, τη γνώση της φυσικής και κοινωνικής νομοτέλειας, τους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης), την προετοιμασία τους για την επαγγελματική και κοινωνική ζωή και δράση.

· Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Εκπαίδευση.

· 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

· Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης για όλους μέχρι τα 18 τους χρόνια

· Επαγγελματική εκπαίδευση σε δημόσιες δωρεάν σχολές με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα

· Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού (ανάπτυξη της έρευνας, της επιστήμης και της τεχνολογίας και την εφαρμογή τους στην ικανοποίηση των διευρυμένων αναγκών του).

Είναι φανερό ότι το σχολείο των λαϊκών αναγκών συγκρούεται με τον πυρήνα της αστικής ιδεολογίας που θέλει το σχολείο μηχανισμό ενσωμάτωσης των νέων και αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης που το κεφάλαιο έχει ανάγκη. Η οικοδόμηση του σχολείου των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι υπόθεση του λαού, είναι μέτωπο πάλης του εργατικού λαϊκού- κινήματος στην κατεύθυνση κατάκτησης της δικής του εξουσίας. Πάλη που θα κατακτά επιμέρους στόχους, θα επιβάλλει βελτιώσεις, θα κάνει συνείδηση στο λαό την αναγκαιότητα του άλλου δρόμου ανάπτυξης με κριτήριο την ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Επιδιώκουμε να ανοίξουμε τη συζήτηση με χιλιάδες μαθητές



Δέσποινα Μαστρολέων:
Επιδιώκουμε να ανοίξουμε τη συζήτηση με χιλιάδες μαθητές
Στην εκδήλωση για την παρουσίαση της πρότασης του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας, όπου μίλησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, παρέμβαση έκανε η Δέσποινα Μαστρολέων, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.
Είπε συγκεκριμένα:
«Η έκδοση και παρουσίαση της πρότασης του Κόμματος για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας μας βρίσκει μπροστά στην προετοιμασία των Μαθητικών Φεστιβάλ της ΚΝΕ που θα πραγματοποιηθούν για ακόμα μια χρονιά σε όλη την Ελλάδα. Μέσα και από τα Μαθητικά Φεστιβάλ επιδιώκουμε να ανοίξουμε τη συζήτηση με χιλιάδες μαθητές για την αιτία που γεννά όλα όσα βιώνουμε και βλέπουμε γύρω μας. Τη φτώχεια, την ανεργία, την αβεβαιότητα για το παρόν και το μέλλον, την περιπλάνηση, τους πολέμους, την προσφυγιά, αλλά και το σχολείο που δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες νεανικές ανάγκες και προσδοκίες.
Σε όλη αυτή τη δραστηριότητα, βάζουμε στο επίκεντρο της συζήτησης και του προβληματισμού, την κοινωνία για την οποία παλεύουμε. Το σοσιαλισμό. Που είναι αυτή που μπορεί να καταργήσει την αδικία αλλά και αυτή που μπορεί να κάνει πράξη ένα άλλο σχολείο. Κόντρα στη μίζερη, βαρετή, ταξική πραγματικότητα που βιώνει σήμερα ο νέος.
Βέβαια η συζήτηση γύρω από την πρόταση του Κόμματος για το σχολείο δεν τελειώνει με αυτή τη δραστηριότητα. Με όπλο την νέα πρόταση του Κόμματος, θα διοργανώσουμε πληθώρα εκδηλώσεων, συζητήσεων σε αμφιθέατρα, σε σχολεία, όπου ζει και μορφώνεται η νεολαία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Μαθητική Επιτροπή του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ επεξεργάζεται και ειδική έκδοση για αυτό το θέμα προσαρμοσμένη για τους μαθητές, που θα κυκλοφορήσει μπροστά στα Μαθητικά Φεστιβάλ
Αγαπητοί σύντροφοι και φίλοι
Η πρόταση του ΚΚΕ δεν είναι άσχετη από την καθημερινότητα, αντιθέτως δίνει απαντήσεις σε υπαρκτούς προβληματισμούς και καθημερινές ανησυχίες.
Ας σκεφτούμε...
Ακόμα μια σχολική χρονιά φτάνει σε λίγο στο τέλος της. Μια χρονιά πλούσια από αγωνιστικές εστίες δράσης, από πολύμορφες κινητοποιήσεις σε σχολεία και περιοχές όλης της χώρας, που σημαδεύτηκαν μάλιστα από τη μεγάλη συμμετοχή των μαθητών.
Το σίγουρο είναι πως οι φετινές δεν ήταν οι πρώτες μαθητικές κινητοποιήσεις. Γιατί και η πραγματικότητα που βιώνουν οι μαθητές, δεν είναι εντελώς πρωτόγνωρη. Ερχεται από μακριά.
Είναι το σχολείο της ακριβοπληρωμένης μόρφωσης, της παπαγαλίας, των αποσπασματικών γνώσεων, στο σχολείο χωρίς υποδομές, βιβλία και καθηγητές.
Ας θυμηθούμε.
Οι μαθητές διαχρονικά προβληματίζονταν, συζητούσαν, εναντιώνονταν σε αυτό το σχολείο.
Συνθήματα όπως "Σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει", αιτήματα που έγραφαν "Θέλουμε ελεύθερο χρόνο, θέλουμε να μάθουμε, θέλουμε και να ζήσουμε" είναι συνθήματα που έχουν φωνάξει και διεκδικήσει πολλές γενιές μαθητών μέχρι και σήμερα.
Και σήμερα όμως. Το μαθητικό σύνθημα "στο σάπιο σύστημά σας, σάπια και η παιδεία, εμείς ονειρευόμαστε μια άλλη κοινωνία", δείχνει ότι ένα σημαντικό κομμάτι της νεολαίας, ασφυκτιά, αμφισβητεί το σημερινό σχολείο και την εκμεταλλευτική κοινωνία, χωρίς απαραίτητα βέβαια να γνωρίζει την δική μας πρόταση ή να έχει καθαρό το πώς μπορεί να γίνει πραγματικότητα η ικανοποίηση των αναγκών του για ολόπλευρη μόρφωση και ζωή με δικαιώματα
Και εδώ φυσικά βρίσκεται το δικό μας καθήκον. Γιατί τα αιτήματα και τα συνθήματα αυτά είναι στην καρδιά της πολιτικής μας πρότασης του ΚΚΕ που μπορεί να δώσει απαντήσεις, να φωτίσει κυριολεκτικά το μυαλό της νέας γενιάς.
Αγαπητοί σύντροφοι και φίλοι
Αλλος ένας διάλογος για την παιδεία μπαίνει σε φάση ολοκλήρωσης.
Πόσα και πόσα δεν ακούσαμε...
Μια περί "αναβάθμισης του μορφωτικού ρόλου του σχολείου". Για "αλλαγές στην εκπαίδευση που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης", ότι με αυτά θα καταπολεμηθεί η ανεργία και άλλα απίθανα....
Η προπαγάνδα των επιτελείων τους, πάει μαζί με την αναζήτηση των πιο κατάλληλων δρόμων για να υπηρετεί η εκπαίδευση τα συμφέροντά τους.
Έχουν κοινή στρατηγική. Ένδειξη γι' αυτό είναι το γεγονός ότι στον σημερινό διάλογο πήραν μέρος και υπουργοί Παιδείας που τα μέτρα που εφάρμοσαν βρήκαν απέναντι τους μαζικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις τα προηγούμενα χρόνια, όπως ο Αρσένης, και η Γιαννάκου. Υπουργοί γνωστοί για τους αντιδραστικούς νόμους που έφεραν στην Παιδεία στα πλαίσια των γενικότερων αστικών σχεδιασμών για την Παιδεία.
Και το λέμε αυτό γιατί ακόμα και στο συμβολικό της κομμάτι όλη αυτή η διαδικασία που μόνο συμβολική φυσικά δεν είναι, αποδεικνύει τη συνέχεια αυτής της πολιτικής και των στόχων που έρχεται να εφαρμόσει και να λύσει.
Συντρόφισσες και σύντροφοι, φίλοι και φίλες
Η αστική τάξη δεν βλέπει μόνο τον οικονομικό ρόλο του σχολείου. Έχει γι' αυτή μεγάλη σημασία, η όσο το δυνατόν πιο επεξεργασμένη ιδεολογική παρέμβαση στο νου και την ψυχή των μαθητών.
Η κυρίαρχη ιδεολογία διδάσκεται προσαρμοσμένα μέσα στα σχολεία. Στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι ενσωματωμένα όλα τα σύγχρονα αστικά ιδεολογήματα, ενισχύονται αξίες και ιδανικά που υπερασπίζονται το σύστημα της εκμετάλλευσης. Βέβαια, ο ρόλος και το αστικό περιεχόμενο του σχολείου δεν είναι κάτι καινούριο. Όμως και η προσπάθεια του ταξικού αντιπάλου να διαμορφώνει συνειδήσεις σε αντιδραστική κατεύθυνση δεν είναι κάτι στατικό.
Το σύστημα εξελίσσει, επικαιροποιεί τόσο την επιχειρηματολογία του, τα ιδεολογήματα που επικεντρώνει όσο και τους τρόπους που αξιοποιεί για να τα κάνει πιο εύπεπτα στους μαθητές.
Η αναπαραγωγή της αστικής ιδεολογίας είναι ενταγμένη σταθερά στην ημερήσια διάταξη των σχολικών μαθημάτων. Οι μαθητές διδάσκονται τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης σαν δεδομένο και αιώνιο όπως φυσικά διδάσκονται και την "ντε φάκτο" ύπαρξη της ατομικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής, την αστική δημοκρατία σαν το απόγειο των δικαιωμάτων και ελευθεριών του λαού.
Ταυτόχρονα, η ΕΕ παρουσιάζεται σαν ένωση για την φιλία και την αλληλεγγύη των λαών, χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα από σχολικό βιβλίο που αναφέρεται στην ΕΕ σαν "την κοινή πατρίδα, την κοινή αξία, που αξίζει να αγωνίζεται γι' αυτή κάθε Ευρωπαίος".
Ενώ το ΝΑΤΟ σύμφωνα πάλι με τα σχολικά βιβλία "διαφυλάττει την ειρήνη και την ασφάλεια των μελών του".
Σαν πρότυπο παρουσιάζεται ο "επιχειρηματίας - ηγέτης" και σαν στοιχεία και προϋποθέσεις για την πρόοδο "η επιχειρηματικότητα και η ανταγωνιστικότητα".
Εχουν πυκνώσει μάλιστα τα τελευταία χρόνια διαγωνισμοί και εκπαιδευτικά προγράμματα με αυτή τη θεματολογία, κατά την διάρκεια των οποίων οι μαθητές διδάσκονται πως "πετυχαίνουν όσοι ρισκάρουν", πως "αν είσαι ξύπνιος μπορείς να ξεφύγεις από τη φτώχεια, την ανεργία" κ.ο.κ.
Θέλουν και μιλάνε για ενεργητικότητα των νέων. Αυτή όμως έχει το δικό τους αντιδραστικό ταξικό πρόσημο. Γιατί παράλληλα με αυτό, ο συλλογικός αγώνας και η διεκδίκηση, παρουσιάζεται αναποτελεσματικός, μάταιος. Οι μαθητικοί αγώνες τιμωρούνται. Αλλωστε, ας μην ξεχνάμε, η ποινικοποίηση των μαθητικών κινητοποιήσεων, είναι νόμος του αστικού κράτους. Σε αυτή τη ρότα συνεχίζει και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Τα σχολικά βιβλία σημαδεύουν και στο παρελθόν για να προετοιμάσουν το μέλλον που επιδιώκουν. Γι' αυτό ο σοσιαλισμός κατασυκοφαντείται, η ιστορία κυριολεκτικά ξαναγράφεται. Ενδεικτικό είναι το απόσπασμα από το βιβλίο της πολιτικής παιδείας της Β' Λυκείου που αναφέρει χαρακτηριστικά το εξής: "Χαρακτηρίστηκαν σοσιαλιστικά και δημοκρατικά τα πιο δικτατορικά και καταπιεστικά καθεστώτα".
Φυσικά αυτά είναι κάποια μόνο παραδείγματα που σίγουρα δεν μπορούν να αποτυπώσουν στην ολότητα της, τη δουλειά που γίνεται μέσα στο αστικό σχολείο και στοχεύει στο μυαλό, στη συνείδηση των νέων ανθρώπων.
Αυτός είναι. Και δεν μπορεί να είναι άλλος, ο ρόλος ενός σχολείου που δουλεύει για την κοινωνία της εκμετάλλευσης. Εικόνα της είναι και της μοιάζει.
Θέλει τον νέο, με το μυαλό και την ψυχή του, ολοκληρωτικά δοσμένο στην υπεράσπιση αυτού του συστήματος.
Αγαπητοί φίλοι και σύντροφοι
Οι νέοι κομμουνιστές είμαστε αποφασισμένοι. Δεν χαρίζουμε τη νέα γενιά στους καπιταλιστές και το σύστημά τους.
Η Οργάνωσή μας η ΚΝΕ με τη δράση και τη στάση των μελών μας στοχεύουμε στην ανάπτυξη πολύμορφης αγωνιστικής δραστηριότητας, που θα αντιπαρατίθεται με τις αξίες και τα ιδανικά που προβάλλει το σύστημα. Για μας αποτελεί βασικό στοιχείο του προσανατολισμού μας, της δράση μας, η σύγκρουση με τη λογική που θέλει το σχολείο χώρο ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών, είναι στο στόχαστρό μας η λογική "ο θάνατός σου η ζωή μου".
Στο επίκεντρο της δράση μας έχουμε τη σχολική κοινότητα με ό,τι αυτή περιλαμβάνει.
Γιατί μαθητικό κίνημα δεν είναι μόνο η συνέλευση και η πορεία ή η κατάληψη.
Είναι όλα αυτά. Μαζί όμως με τις συλλογικές, πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες και δράσεις, τις πρωτοβουλίες αλληλεγγύης που επιδιώκουμε να ζωντανέψουν μέσα στα σχολεία. Που βοηθάνε στην διαμόρφωση κριτηρίου, τρόπου ζωής κόντρα στις αξίες που προβάλλει το σημερινό εκμεταλλευτικό σύστημα και το σχολείο του.
Επιδιώκουμε μέσα από αυτό το ζωντάνεμα και το περιεχόμενο που εμείς προτάσσουμε να οργανώνεται η διεκδίκηση, ο αγώνας μέσα και έξω από το σχολείο, αξιοποιώντας όλες τις μορφές πάλης, χτυπώντας τον ένοχο.
Ρίχνουμε τον σπόρο της αμφισβήτησης για τα ψέματα και τις μισές αλήθειες. Δημιουργούμε αντιστάσεις στην κυρίαρχη ιδεολογία, εμπόδια στην αναπαραγωγή των σάπιων ιδεολογημάτων. Διαδίδουμε την αλήθεια.
Γιατί το νέο, το σύγχρονο, το πρωτοπόρο για τη νεολαία βρίσκεται στο δρόμο της ανατροπής του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος.
Αυτόν το δρόμο έχει συμφέρον να τον βαδίσει ο νέος σήμερα.
Για να ζήσουμε σε μια κοινωνία που καταργεί την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και έχει κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και των παιδιών του.
Σε αυτή την κοινωνία, τη σοσιαλιστική, το σχολείο θα είναι εντελώς διαφορετικό από το σημερινό.
Δεν θα κοιτάει το μαθητή και την οικογένεια του στη τσέπη. Δεν θα διαχωρίζει τους μαθητές, αλλά θα τους μορφώνει ολόπλευρα χωρίς διακρίσεις.
Θα ετοιμάζει τους μαθητές να αντιμετωπίσουν δημιουργικά την εργασία και τη ζωή τους, όποιο επάγγελμα και αν ακολουθήσουν. Θα ανοίγει τους ορίζοντές τους και θα βοηθάει να αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους.
Δεν θα ορθώνει εμπόδια στη συλλογική δημιουργία των νέων. Αντίθετα θα δίνει όλα τα μέσα και τις δυνατότητες για να οργανώνουν τη σκέψη και τη ζωή τους, τη συλλογική τους δραστηριότητα μέσα και έξω από το σχολείο, σύμφωνα με τις ανάγκες της ηλικίας τους.
Αυτό το σχολείο θα προβάλλει ως στάση ζωής τις αξίες της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, θα διδάσκει και θα διαπαιδαγωγεί και στην πράξη με τη λογική "όλοι για έναν και ένας για όλους", θα έχει στο επίκεντρο την ομαδική εργασία.
Οι μαθητές θα παίρνουν μέρος ενεργητικά στη ζωή και τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας. Γι' αυτό και στην πρότασή μας κατοχυρώνεται η θέση και η συμμετοχή των μαθητών που θα έχουν λόγο, θα συμμετέχουν ενεργά, κόντρα στη λογική που λέει σήμερα "είσαι μικρός".
Γι' αυτό το σχολείο και αυτή την κοινωνία, αξίζει να παλέψει κάθε νέος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου