Για τι παλεύουμε

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να απαιτήσουν:

· Αναδιοργάνωση της Εκπαίδευσης (σε δομή και περιεχόμενο) με κριτήριο την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των νέων (την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, τη γνώση της φυσικής και κοινωνικής νομοτέλειας, τους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης), την προετοιμασία τους για την επαγγελματική και κοινωνική ζωή και δράση.

· Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Εκπαίδευση.

· 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

· Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης για όλους μέχρι τα 18 τους χρόνια

· Επαγγελματική εκπαίδευση σε δημόσιες δωρεάν σχολές με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα

· Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού (ανάπτυξη της έρευνας, της επιστήμης και της τεχνολογίας και την εφαρμογή τους στην ικανοποίηση των διευρυμένων αναγκών του).

Είναι φανερό ότι το σχολείο των λαϊκών αναγκών συγκρούεται με τον πυρήνα της αστικής ιδεολογίας που θέλει το σχολείο μηχανισμό ενσωμάτωσης των νέων και αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης που το κεφάλαιο έχει ανάγκη. Η οικοδόμηση του σχολείου των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι υπόθεση του λαού, είναι μέτωπο πάλης του εργατικού λαϊκού- κινήματος στην κατεύθυνση κατάκτησης της δικής του εξουσίας. Πάλη που θα κατακτά επιμέρους στόχους, θα επιβάλλει βελτιώσεις, θα κάνει συνείδηση στο λαό την αναγκαιότητα του άλλου δρόμου ανάπτυξης με κριτήριο την ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Ενδεικτική βιβλιογραφία αφομοίωσης της πρότασης του ΚΚΕ για το σχολείο



Ενδεικτική βιβλιογραφία αφομοίωσης της πρότασης του ΚΚΕ για το σχολείο

Παρακάτω προτείνεται ενδεικτική αρθρογραφία για την αφομοίωση της πρότασης για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, που, σε συνδυασμό με τη μελέτη της αρθρογραφίας για την εκλαΐκευση του κειμένου, δίνει τη δυνατότητα για άντληση παραδειγμάτων και παραπέρα εμβάθυνση.
Απαραίτητα υλικά μελέτης, βέβαια, είναι πρώτα απ' όλα το Πρόγραμμα του ΚΚΕ, καθώς και από το βιβλίο «Θεωρητικά ζητήματα στο Πρόγραμμα του ΚΚΕ» της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του Κόμματος (κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή») τα κεφάλαια 1 και 3.
Χρήσιμα στη μελέτη επίσης είναι τα βιβλία «Για τη διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου» των Καλίνιν - Κρούπσκαγια και «Αναπτυξιακή Ψυχολογία και αγωγή του παιδιού» που έχουν εκδοθεί από τον Όμιλο Εκπαιδευτικού Προβληματισμού.
Για την καλύτερη παρακολούθησή της, η παρακάτω πρόταση άρθρων συμβαδίζει με τα αντίστοιχα τρία μέρη του κειμένου για το Δωδεκάχρονο.
Α' Μέρος: Η αστική στρατηγική για το σχολείο
Από την ΚΟΜΕΠ:
-- Σχέση οικονομίας - αστικής πολιτικής στην εκπαίδευση (τεύχος 5/2009).
-- Οι εξελίξεις στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Η δράση του ΚΚΕ (τεύχος 5/2010).
Από τον «Ριζοσπάστη»:
-- Οι αντιδραστικές τομές στην εκπαίδευση βλάπτουν σοβαρά την παιδική ηλικία (6/6/2010, σελ. 19).
-- Ο έλεγχος του εκπαιδευτικού ως εργαλείο της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής (3/3/2013, σελ. 14).
-- Βαθιά ταξική και αντιδραστική επίθεση στο σχολείο (1/9/2013 σελ. 11).
-- Η πτώση του μορφωτικού επιπέδου και η υποκρισία της αστικής τάξης (27/7/2014, σελ. 26).
-- Σειρά άρθρων για τις εξελίξεις στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (στα 4σέλιδα «Νεολαία» 13/1/2006, 20/1/2006, 3/2/2016).
Από τα «Θέματα Παιδείας»:
-- Λειτουργικός αναλφαβητισμός, η γνώση που δεν αφομοιώνεται, η προσωπικότητα που συμπιέζεται και η έκφραση που αδυνατεί να ορθοποδήσει (τεύχος 1).
-- Τα «αντικειμενικά» τεστ και η αύξηση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση (τεύχος 2).
-- Κριτική θεώρηση των αλλαγών στη διδασκαλία της Χημείας (τεύχος 30).
-- Νέο πρόγραμμα σπουδών για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο (τεύχος 47-48).
-- Η λογοτεχνική παιδεία και το νέο πρόγραμμα σπουδών της Α' Λυκείου (τεύχος 47 - 48).
-- Μια κριτική στο νέο πιλοτικό πρόγραμμα Ιστορίας του Γυμνασίου (τεύχος 47 - 48).
-- Κριτική στο πρόγραμμα σπουδών για τη Νέα, την Αρχαία ελληνική γλώσσα και τη λογοτεχνία (τεύχος 45 - 46).
-- Η διαμόρφωση των βασικών εννοιών της Φυσικής μέσα από τη σχολική διδασκαλία (τεύχος 51 - 52).
Β' Μέρος: Βασικές αρχές του σχολείου των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών
Από την ΚΟΜΕΠ:
-- Επίκαιρες παιδοψυχολογικές αντιλήψεις του σοβιετικού παιδαγωγικού συστήματος (τεύχος 2/2004).
-- Η κρίση της σχολικής εκπαίδευσης στην ΕΣΣΔ (τεύχος 4/2004).
Από τα «Θέματα Παιδείας»:
-- Η σοβιετική παιδαγωγική εμπειρία - Η επικαιρότητα των βασικών παιδοψυχολογικών αντιλήψεων και αρχών οργάνωσης της σοβιετικής εκπαίδευσης (τεύχος 14).
-- Το μόνο δίδαγμα είναι ότι δε βγάζαμε κανένα μήνυμα (τεύχος 17 - 18).
-- Για την πολυτεχνική παιδεία (τεύχος 39).
-- Η διδασκαλία του Μαρξ και Ενγκελς για την Αγωγή (τεύχος 28).
-- Ζητήματα παιδαγωγικής μόρφωσης σύμφωνα με τους μεγάλους σοβιετικούς παιδαγωγούς (τεύχος 32).
Γ' Μέρος: Ειδικότερα για το γνωστικό - διαπαιδαγωγητικό περιεχόμενο του σχολείου
Από την ΚΟΜΕΠ:
-- Το σχολείο και ο ρόλος του κομμουνιστή εκπαιδευτικού στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς (τεύχος 5/2013).
Από τα «Θέματα Παιδείας»:
-- Σύγχρονη Γενική εκπαίδευση - Η μόρφωση των καιρών (τεύχος 6).
-- «Σκέψη και μάθηση», τεύχος 40 και «Εκπαιδεύοντας τον άνθρωπο» (τεύχος 43 - 44).
-- Η λειτουργία του εκπαιδευτικού στο κατώτερο τμήμα του Δωδεκάχρονου σχολείου Βασικής Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (τεύχος 8).
-- Ο φιλόλογος παιδαγωγός στο Ενιαίο Δωδεκάχρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο (τεύχος 9).
-- Ο μαθηματικός παιδαγωγός στο ενιαίο δωδεκάχρονο βασικό σχολείο της γενικής - πολυτεχνικής εκπαίδευσης (τεύχος 12).
-- Η διαμόρφωση των στοιχειωδών μαθηματικών εννοιών (τεύχος 30).
-- Διδακτική προσέγγιση της πρώτης ανάγνωσης (τεύχος 45 - 46).
-- Η διδασκαλία της Γλώσσας στην Α' Δημοτικού (τεύχος 45 - 46).
-- Το παιδικό θέατρο στον πολιτισμό και στην εκπαίδευση (τεύχος 4).
-- Σχολείο και θέατρο (τεύχος 4).
Επίσης, η μπροσούρα «Η Φυσική Αγωγή στην εκπαίδευση. Οι θέσεις του ΚΚΕ», που διατίθεται από τις Οργανώσεις του Κόμματος.


Αναδημοσίευση από τον «Κυριακάτικο Ριζοσπάστη», 28 Φλεβάρη 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου